dressyrträning

Kom hem från stallet för ett tag sen. Har haft fullt upp hela dagen då jag gick upp tidigt och jobbade hos Sverker, åkte sedan direkt till Andyyyy. Fixade lite i stallet, lindade och sadlade den lille poneyn och red ner till Heda. Red för Unn mellan halv 2 och kvart i 3. Vi jobbade med skritten säkert i 40 min idag... Unn har börjat ändra på min ridning, i stället för "ponntridning" så ride rjag "hästridning" dvs. en hjälp i taget, aah ni fattar. Andy fattade dock inte till en början men var duktig mot slutet, man får vara glad för det lilla som går. Blir det två steg, aah då blir det två steg. Nästa gång kanske det blir tre eller fyra. Jobade hela lektionen med att han ska trampa under sig inner bak vilket Andy tycker är väldigt jobbigt och han stretar därför och ju mer han stretar destor mer spänner jag mig, ju mer jag spänner mig desto starkare blir han- en ond cirkel. Allt hänger på att jag måste slappna av i kroppen men det är så svååååååårt. ååh. oså vill man ju att allt ska funka på en gång och det är ju helt omöjligt. jjaja. jag är ganska nöjd, det har gått betydligt bättre men det är helt nytt för mig och helt nytt för Andy så det kommer nog snart förhoppningsvis :)
Film är på g!

Kommentarer
Postat av: Madde

Snygg häst du har :)



Lust att kolla frågestunden på bloggen? :P

2011-02-27 @ 20:00:20
URL: http://ricos.blogg.se/
Postat av: Josefine

sv Haha knappast -.- Sikken tuuur :D



Amanda, du är helt enklet för duktig ;-)

2011-02-27 @ 21:02:49
URL: http://josefinebergman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0