Dressyr!

Red dressyr på banan ikväll (: Han var verkligen toppenfin i skritten och traven men det gick dessvärre inte lika bra i galoppen.. Jag red mycket övergångar och det fungerade jätte bra mellan skritt och trav och likaså halter från både skritt och trav. Men när jag fattade galopp så orkar han inte hålla kvar formen utan typ kastar sig in i galoppen och i avbrotten bara slår han upp huvudet för att han tror att jag ska ta honom i munnen :/, vilket jag inte gör och inte gjort. Men, men. Det är väl bara fortsätta kämpa på och inte ge upp, i varje avbrott är det viktigt att jag använder så lite hand som möjligt och lägger ner handen innan han slår upp huvudet.. I vänstervarv (hans starka sida) fungerade det faktiskt riktigt bra han blev jätte fin men inte i höger.. Efter att ha arbetat honom i drygt en timme villea jag inte bråka mer utan avslutade i vänster där han var fin. Jag joggade av honom på grusvägen bortåt och slrittade sedan hem (:
Veckan kommer nog se ut så här:
måndag: ut
tisdag: dressyr
onsdag: dressyr
torsdag: ut
fredag: vila
lördag:ut
söndag: hopp

/A

Kommentarer
Postat av: julia

sv; tack, andys med ju! :D<3

2011-01-04 @ 21:49:29
URL: http://hasteeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0