dressyrtrimm

Morgonfodrade, släppte ut hästarna och mockade och fixade allt i stallet åt alla fyra innan jag red.

Andy:
Fick gå nere på banan och asså det är ju en helt ny häst! Gud vad han var fin idag! Joggade fram i en kvart och gick tillbaka i skritt och började arbeta honom. fin i skritten från början och jag red på trekvartslinjerna och fokuserade på att verkligen försöka få honom att gå på ett spår. Gick över i trav och la in volter men försökte att inte ställa allt för mycket utan att hela tiden ha honom relativt rakställd. Red samla några steg oså fram igen. Så himla fin! Högergaloppen bara föll han in i och jobbade på superbra, däremot blev det lite problem med vänstern.. men efter att ha galopperat honom två varv runt på spåret så blev han riktigt samarbetsvillig och kämpade på bra. Han är verkligen sig själv igen och jag vill ut och rida fler dressyrprogram, hehe! :) Men det är så kul när han går så bra, han som inte ens gått rida på banan och nu var det massor snö där.. men men fin var han iaf! att jag liks kan sitta och fokusera på mina problem ist, hade jätte stadiga händer nu och kunde verkligen sitta på sittbenen och arbeta honom :)!

Lillen:
Red ut utan gramanen idag ;) Red en truddelutt i Flemma och han var jätteduktig, red säkert i en timme och han var jätteavslappnad och fin!

Mazinska: Fick bara gå ett varv runt lilla rundan. Hon bockade inget idag :( hhhaa. hon är så söt när hon går där och arbetar på :)

Caramel: Hon har gått hela veckan så hon fick vila idag :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Har du fler hästar eller red du bara andras hästar idag eller? :)

2011-03-21 @ 21:05:24
URL: http://ricos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0