snöööööööööööö

Kom hem för nästan en timme sen.. Varit i stallet sen halv 5 men jag tkr jag varit rätt snabb med tanke på vad jag gjort.. mockat åt andy, packade påsar åt Lindas tre också, gjort mina hinkar vatten osv och har ridit alla fyra, haha! Tur man inte har fyra hästar varje dag.

Andy: lille tokungen. Han blir ju precis galen när han vilat två dagar och när det är snö ute. Red iaf ut och det var ganska mörkt då jag red Caramel och Lillen innan. Kul och gå från Lillen till Andy, haha liiite skillnad Lillen är liks 180+ ;) Red iaf Flemma ner vid fältet och upp för backen. Va ute i 50 min i skritt, trav och galopp. jobbade honom i överdrivet låg form och "släng" trav som Fam sa var bra för att få honom att bygga mer muskler i manken. Han var jättefin men fjantig, snön gör väl sitt också. En snökocka och jag skrittar på långa tyglar, han kastar sig och skenar hemåt säkert 20m var så himla nära på att flyga av hahha. men men han tyckte det var roligt att få va ute och bus igen! <3

Caramel: älska hästen. hon är så speciell!  Red henne samma runda som Andy, när det var ljust däremot. Pigg och glad och samarbetsvillig som vanligt. Galopperade i fältkanten och uppför första och andra backen. Självklart kom den skällande shäfern, buss, bilar och en snöslunga. hahha men hon blev inte skrämd av något faktiskt, måste ju säga att hon är grymt snäll med mig!

Lillen: stoooooor han är då men snäll. Red honom med gramanen, mycket häst men samarbetsvillig som bara den. Red även honom en truddelutt i Flemma i ungefär en timme. Galopperade en gång bara och travade mycket men har knappt ridit honom ju. Lyckades iaf rida ihop honom riktigt bra i skritten och traven! :D duktig häst.

Mazinska: Hon är ju för söt. Red henne till fabriken och tillbaka på andra sidan så va ute i 35-40min. bockade en hel del i galoppen, söt är hon den lilla tösen. Som att rida en C-ponny. gullig.

Har en bild på mig och Lillen som jag slänger upp sen men nu måste jag chila och äta och duscha innan jag svälter! Har inte ätit något mer än en macka sen lunchen i skolan! :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0